Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018 12:01

Άσκηση και διατροφή για καλύτερη φλεβική υγεία

     Η φλεβική ανεπάρκεια είναι η αιτία της δημιουργίας κιρσών και ευρυαγγειών στα κάτω άκρα και μιας σειράς από επώδυνα συμπτώματα όπως το κάψιμο, το πρήξιμο, ο πόνος και το αίσθημα κόπωσης. Παρά το γεγονός ότι στις πλείστες των περιπτώσεων υπάρχει κληρονομική   επιβάρυνση υπάρχουν κάποιες αλλαγές στην καθημερινότητα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη, στην αποφυγή της επιδείνωσης και στην ύφεση των συμπτωμάτων.

     Μία από τις πιο βασικές συνήθειες που πρέπει να εντάξει κάποιος που πάσχει από φλεβική ανεπάρκεια στην καθημερινότητα του είναι η άσκηση. Η αερόβια άσκηση (περπάτημα,τρέξιμο, τζόκινγκ, κολύμπι, ποδήλατο). Με τις παράπανω ασκήσεις βελτιώνεται η φλεβική επαναφορά του αίματος από τα πόδια προς την καρδιά. Δια της σύσπασης των μυών της γαστροκνημίας κυρίως αλλά και του άκρου ποδός, οι οποίοι λειτουργούν ως αντλίες εξωθείται περισσότερο και ταχύτερα το αίμα προς την καρδιά. Συνεπώς είναι μικρότερο το μέγεθος της ανεπάρκειας, τα συμπτώματα αλλά και μια ενδεχόμενη επιδείνωση καθυστερεί ή αναστέλεται. Η άσκηση πρέπει να είναι αεροβική, προσαρμοσμένη στην ηλικία και στο φυσικό επίπεδο του εκάστοτε ασθενούς και εκτελείται σχεδόν καθημερινά.

     Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας που αξίζει να αλλάξει κανείς προκειμένου να χαρίσει υγεία - και - στα πόδια είναι η διατροφή. Χωρίς να υπάρχει κάποια ομάδα τροφών που να έχει συσχετιστεί με τη φλεβική ανεπάρκεια είναι γενικώς αποδεκτό ότι η απώλεια κιλών βοηθάει μεταξύ άλλων και στη βελτίωση της φλεβικής κυκλοφορίας. Οι “αποθήκες” του αίματος,οι φλέβες των κάτω άκρων, υπερφορτώνονται με την απαίτηση για διακίνηση μεγαλύτερης ποσότητας αίματος σε περίπτωση παχυσαρκίας.  Επιπλέον, ο περιορισμός του αλατιού θα συμβάλλει εκτός των άλλων και στη βελτίωση της εμφάνισης αλλά και των συμπτωμάτων των ποδιών σας.